۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳

مسعود سلطانی‌فر تاکید کرد:

پست‌ها را به سیاسی‌ها پیش‌کش نمی‌کنم/ مجامع کاملا مستقل می‌شوند

پست‌ها را به سیاسی‌ها پیش‌کش نمی‌کنم/ مجامع کاملا مستقل می‌شوند

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد در صورتی‌که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی رای اعتماد داده شود، با کسی تعارف ندارد و پست‌های مدیریتی را به هیچ مقام سیاسی پیش‌کش نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر با اشاره به نحوه انتخاب مدیران وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان مطلب فوق گفت: در روزهایی که نشست‌های مختلفی با دست اندرکاران حوزه ورزش و جوان چه در مجلس یا نشست‌های تخصصی با اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه داشتم یکی از نقدهای مهم آنها استفاده از افراد نا آشنا در این وزارتخانه به ویژه در حوزه ورزش بود.

وی افزود: درصورت گرفتن رای اعتماد از مجلس، برای پست‌های اجرایی و مدیریتی به خصوص در فدراسیون‌ها ورزشی با کسی تعارف ندارم و این مناصب را به هیچ مقامی سیاسی و اقتصادی غیرمتخصص و نا آشنا پیش‌کش نمی‌کنم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برنامه‌های من با کمک مدیران آشنا به حوزه ورزش و با تجربه عملیاتی می‌شود، برای همین اعلام می‌کنم شیوه من برای انتخاب مدیرانم استفاده از افراد پرکار، متخصص، توانمند و مطلع در پستهای اجرایی و مدیریتی است.

وی با اشاره به وضعیت برخی فدراسیون‌ها عنوان کرد: 15 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و تعدادی هم درگیر تعلیق از سوی فدراسیون‌های بین‌المللی خود هستند، برنامه من برای فدراسیون‌های ورزشی همانطور که اعلام کرده‌ام استقلال کامل مجامع در انتخاب افراد آگاه و دلسوز برای ورزش کشور است و وزارت ورزش و جوانان تنها نظارت خواهد داشت.

سلطانی‌فر در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک نیز تصریح کرد: مشی من در این قسمت هم مانند فدراسیون‌ها است. طبق قانون کمیته بین‌المللی المپیک چارچوب کار روشن است و وزارت ورزش دخالتی نخواهد کرد.

وی در خصوص حوزه مدیران کل استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: در برنامه‌های اعلامی به مجلس گفته‌ام تمرکز کاری ما بر روی تهران نخواهد بود و با بررسی و انتخاب مدیران با تجربه و دارای کارنامه موفق در استان‌ها به ویژه مناطق محروم، سهم این مناطق هم در بخش‌های ورزش و جوانان رعایت خواهد شد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان درباره جدایی احتمالی حوزه جوانان از وزارت ورزش گفت: برنامه ما براساس دو بخش ورزش و جوانان است و بعد از یکسال با تشکیل کار گروهی تخصصی میزان موفقیت وزارتخانه در تحقق برنامه‌هایش در حوزه جوانان را برررسی می‌کنیم، اگر برنامه‌ها کامل و موفق اجرا شده بودند، به همین منوال کار را ادامه می‌دهیم، در غیر این صورت با بررسی جامع و استفاده از نظر کارشناسان مجرب طرح دیگری برای متضرر نشدن حوزه جوانان تقدیم دولت و مجلس می‌کنیم.

کد خبر 2115830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha